Ezek a témák vannak

Galéria a deviantart-on

mert jó ha van

http://segitseg.blog.hu/ http://inda.blog.hu/2007/07/30/p127948#more127948

Legnézettebb bejegyzések

"Mechanikus Szerelmi Ütközés"- a Szatmári Gábor interjú

2008.08.15. 23:00 Beau D.N.

Címkék: interjú inspiráció

szati interjú:-)

Mindíg is szerettem, ha valaki képes volt "trash"-esen, divatosan dolgozni- az ilyen képek friss és spontán hatást keltenek.

Aki szereti az intenzív pop-art színeket, a divatrajzokat idézően dekoratív alakábrázolást, ajánlom szíves figyelmébe a ~Szati, civilben Szatmari Gabor galériáját és a vele készült rövid beszélgetést.

A Mechanikal Love Clash és az Embertelenites_Dehumanized milyen alkalomból és körülmények között születtek? :-) Direkt a HungaroMania pályázatára ment, vagy már előtte is dolgoztál rajtuk és pont kapóra jött a téma?

szati válaszolEgy bizonyos nézőpontból a két kép külön erre a pályázatra készült, szeretem a pályázatokat DA-n, főleg a Hungaromania pályázatait, örülök hogy vannak egyáltalán magyar közösségek ebben a hatalmas elektronikus egyvelegben, nem csak azért, mert pályázatokon alapból jó dolog részt venni, /főleg ha az adott téma érdekes/ hanem késztetnek arra, hogy felemeljem a lusta a seggem és csináljak valamit!
Pályázatokat úgy kezelem mint egy löketet, ami hozzáadódik ahoz az energiához amin néha 100%-on, vagy épp a 0-án mozgom.

Mechanikal Love Clash by ~Szati

A Mechnikus Szerelmi Ütközés-t pl. a magánélet hozta így, talán ha nem lett volna a pályázat akkor is megcsinálom, az Embertelenítést pedig az adott témán /Megjegyzem, hogy Hungaromania-s tagságom óta szerintem a legjobb témájú pályázat/ való gondolkodás, fejben való megformálás hozta. Vannak képek amik csak úgy jönnek idegből, vannak, amin sokat gondolkodom előtte.

Milyen eszközökkel folyik a munka? Használsz e különleges hardvert vagy szoftvert? Itáliából importált Ingres-papírt bordázott felületű, finom vonalkázásra emlékeztető mintázattal?

szati válaszolA munka úgy kezdődik, hogy ha elfogynak a "szereim" lemegyek a helyi írószerbe jól bevásárolok dipából, műszaki kartonból, meg félfamentes rajzlapból, /nincs itt semmiféle olasz művészpapír :-)/ megveszem a kedvenc anilines festékem, néhány akrilt, aztán átcsoszogok a helyi művészellátóba és megvásárlom a kis műszaki tusocskám. Aztán hazaérek összegyűjtök mindenféle lim-lomot, ami épp akad ha a kép megkívánja, és már kezdődhet is móka na meg a kacagás!
Ezen kívül ritkán /Ilyen sajna még csak 1-szer volt/ ha a pénztárcám engedi, veszek vásznat, vagy csinálok különböző anyagú felületekre képeket. Imádom az anyagokat, minél többet szeretnék majd kipróbálni a továbbiakban! Sajnos ezeknek komolyabb anyagi vonzatuk van.

Elektronikus dolgot egyedül csak Photoshop-ot használok, azt is csak azért hogy a több részletben scannelt képeimet összevágjam benne, vagy ha esetleg az adott téma kívánja a használatát, meg kollázsozáshoz szoktam benne "alapanyagokat kreálni.

Queen Merrie (alkotásaid visszatérő nőalakja) egy létező személy? :-D 

szati válaszolQueen Merrie valódi neve valójában Mr. MerrieMerrie És Dr. Mumu, és igen létező személy(ek) most is itt van(nak) szorosan melettem.
Itt az agyamban!

A munkáid nagyon egyediek, honnan az ihlet? (Punk zene? Gyanús rágógumi fogyasztás? :-)

szati válaszolHát köszönöm, ha így látod. A punk átitűd meghatározó szerepet játszik, mivel nagy szerepet kap az életemben. További inspiráló tényezők a ZENE, a barátaim, számomra fontos személyek testi-lelki megnyilvánulásai, a természet, szeretet-gyűlölet, saját vidámságom-nyomorom, mások vidámsága-nyomora.

Az Elembertelenítés második lépcsője.

Hm, azt a rágógumi fogyasztást ki kéne próbálnom, bár azt hiszem, sohasem fogom igazán megszeretni, mindig olyan gyorsan elmegy az ízük, utána meg már szart sem érnek.

Részt veszel valamilyen hivatalos képzésben, hogy fejleszd az adottságaidat, esetleg autodidakta vagy?

szati válaszolÁltalánosban jártam rajz szakkörre. Gimi mellett jártam további szakkörökre művészeti iskola keretein belül, 2 évet divat - stílustervező szakon húztam le, most pedig reklámgrafikusi képzésre készülök. Mindezt Szegeden természetesen.

Remélem a jövőben is foglalkozol majd alkotással kifulladásig. Konkrét tervek esetleg, vagy egyéb galériák virtuálisak, vagy valódiak ahol találkozhatunk veled?

szati válaszolSzeretnék majd kiállítást itt Szegeden /már volt szerencsém 2 alkalommal a tanárképző főiskola művelődés szerevező tanszékén/ vagy bárhol, bármerre, bármikor mert nagyszerű dolognak tartom, akár csoportosat, akár magányosat, örömtelit, bánatosat.
Gondolkodtam már saját honlapon, mert az tökre vagány! Amúgy meg szeretem a DA-t, hátulütői mellett /tegnap egy kedves ismerősömmel jól megfogalmaztuk: "néha olyan, mint egy értelmetlen kalimpálódzás egy hatalmas hömpölygő óceánban"/ azért néhány igazán érdekes és értékes embert ismerhettem itt meg!
Ezúton üdvözlöm is őket!
Ja és " 'til áj dáj!" :-)

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://beau.blog.hu/api/trackback/id/tr35617265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

darkerthan 2008.08.15. 14:42:04

Ami tetszik: jók a színek, meg az alakoknál azok a tintapaca-szerű vonalak, a punkos-trashes attitűd, meg a Mechanikal Love Clash kicsit perverz hatása, az éles körvonala, meg ahogy látszik a filctoll (?) nyoma, szép, érzékeny anyaghatást eredményez.
A piros robot melleiről konkrétan a halhatatlan Jamie Hewlett Tank-Girl-jének képkockái ugrottak be. Mármint az 1995-ös film emlékezetes melltartója.
Ami nem jön be: a galéria elején sok a fekete-fehér cucc, amik akár erőteljesek is lehetnének, de pont mellőzik az Embertelenedés tartalmi kidolgozottságát, és téma híján ezért üresnek és nyomasztónak tűnnek- számomra. Mint 1 sor linómetszet gyakorlás.
Meg azok a furcsaságok, akimet nem tudok hova tenni- Ob Papa sorozat- igazi paintbrush-művészet. bár ezekben is bujkál ötletesség, mint a „KA-113csatapancelban”- on, ami meg kicsit pikasszós de ez már talán direkt olyan és ahhoz meg nem merek hozzászólni, mert nem tudom mit akart mondani a művész. Sose voltam punk az a baj lehet :-)

Goldfish 2008.08.15. 14:43:42

szerintem klassz, bár őszintén szólva annyira nem vág fejbe de nem is a szívügyem a punk, e sráctól főleg a csajos képk tetszenek :-)

ibmer · http://ibmer.freeblog.hu/ 2008.08.15. 14:45:44

nekem pedig kicsit hullámzó.
némely mű valóban lenyűgöző, az apró részletek, a kifinomult utalások. mások azonban (kiemelem, számomra!) meglehetősen ordenáré, összecsapott munkáknak tűnnek.
persze, elképzelhető, hogy csak én vagyok a proli, aki nem érti meg benne a művészetet... egyébként egy vicc jutott eszembe, ezzel kapcsolatban:

két, jónevű festőművész bámészkodik az egyik kiállításmegnyitóján. kissé már kapatosak is, de még csak a szalonspiccig jutottak el. egyikük azt mondja a másiknak:
-te... milyen lenne már... -s miközben mondja, méricskéli a galéria falára akasztott műveket, a megvilágítást*, ha odaszarnánk a sarokba?
másikuk is jól megnézi magának a sarkot, majd teljes komolysággal rálegyint:
-á, hagyd. úgysem értenék...

gyerek 2008.08.15. 14:47:47

Nekem Szati jó barátom, és lehet hogy ezért tetszik mindegyik képe... Aki ismeri az tudja miért olyanok, amilyenek. Az egyszerűbb képei azért azok, mert így volt a kifejező, nem azért mert összecsapta volna őket. A bonyolultabb, néhol szimbolikus képei pedig azért olyanok, mert azok átgondoltabb, elgondolkodtatóbb sok-időt-elpöcsölök-a-kép-előtt-mert-jól-esik:) képeik, ez volt a cél.
A paintes sorozat meg szmplán csak egy agymenés szerintem:)

Beau D.N. · http://beau.hu 2008.08.15. 14:48:36

Nah, hogy én is megszólaljak, habár beszéltem eleget a bejegyzésben:-)

Szati képei nyilván megfogtak valamivel különben nem foglalkoztam volna velük, ez a dicséret része, amit részemről nem érdemes túlragozni, mert még a végén hiteltelen leszek.

Nyilván nekem is az a része tetszik az eddigi munkásságának, ami kidolgozottabb, technikásabb, és legalább akkora gondot fordít a formára, mint a tartalomra.

Én értem ha valaki, aki közel áll az emberhez, mint az előttem megszólaló is- jobban belelátja a szépet. Viszont mindenki más nevében meg fel kell hoznom azt, hogy az abszolút külső szemlélőt is tudni kell érzéssel kezelni, aki nyilván nem a személyiséged ismeretében fogja megközelíteni a produktumot. Ez a veszélye a „sima agymenéses” képeknek, hogy esetleg akad, aki nem a poént látja bennük, hanem beazonosítja a képességeidet és oda húzza meg a szintet,- ezért kell az ilyeneket valahogy elszeparáltan publikálni, sugallva, hogy az is egy téma, amivel foglalkozol, meg van más is,- már ha van.. :-)

És ez a trash-es punk-os vonalban fokozottabban van jelen azt hiszem mint bármi másban :-) Ide nagyon kell a jó ötlet, ami a hátán cipeli az egész képet ha muszáj.

Szati az általam kiemelt képei miatt szerintem magában hordozza ennek a képességét. Még ha nem is használja mindig. :-)

ivcsek 2008.08.19. 18:28:57

szia!
tehetségesek ezek a szegediek:)
engem egy nagyon jó pajtásom dolgaira emlékeztet, aki anno ideje korán lépet ki a kilencedikről hogy angyal maradhasson... (néhai Benda Balázs)
a tehetség nagy átok néha, de ez a srác tényleg jó!

Andy Warführer · http://andywarfuhrer.deviantart.com 2008.09.10. 03:03:58

Áh, én vagyok a legjobb!
süti beállítások módosítása